Fotografie de produs
Fotografie de produs este acel tip de fotografie in care subiectul este produsul comercializat. Chiar daca uneori fotografia de produs incluse si oameni (fotografia de advertising) produsul trebuie sa fie cel care atrage atentia, cel care „straluceste” in cadru.
Alegerea unui produs care arata impecabil, fotografierea lui dintr-un unghi cat mai avantajos, pe un background neaglomerat care sa aduca ceva in plus cadrului, creeaza o buna imagine a produsului in ochii unui potential client.
Produsele trebuie prezentate intr-un mod atractiv (sa arate bine) dar si functional (sa se vada bine atat forma, dimensiunile cat si caracteristicile acestuia).
Exista si posibilitatea fotografierii pe o masa de pexiglass, pentru a avea o reflectare a subiectului in masa sau pentru a putea lumina subiectul de jos, astfel eliminand orice umbra.
Orice fotografie de produs, trece prin partea de post-procesare: corectarea luminozitatii, a contrastului, si a eventualelor imperfectiuni ce nu au fost observate la momentul fotografierii cat si curatarea fundalului sa fie 100% alb (daca este cazul) etc
Pentru a realiza fotografie de produs trebuie sa stim:
Destinatia Fotografilor
- unde anume doriti sa folositi fotografiile: site web / reclama outdoor / catalog / ambalaje etc.;
- care va fi destinatia principala a fotografiilor, in functie de scopul final al produselor se hotareste fundalul pe care vor fi fotografiate cat si modul in care este realizata fotografia si postprocesarea.
Felul produselor fotografiate
- cat de mari/mici sunt produsele (daca produsele sunt mari este bine sa facem sedinta foto la dvs la sediu, daca produsele sunt foarte mici, trebuie sa folosim niste obiective speciale pentru macro);
- cat de multe produse trebuie sa fotografiem si cate fotografii / produs vom face – in functie de numarul de produse variaza atat pretul cat si timpul sedintei foto;
- cat de stralucitoare sunt produsele – sticlele, globurile si sau produsele de aluminiu necesita niste tehnici speciale de fotografiere (masa de pexiglas sau cort foto).
Sedinta foto la sediul clientului
- ne trebuie o incapere de minim 3x4m unde sa montam mini studioul;
- trebuie sa aveti cel putin 2 prize de 220V, de preferat cu impamantare;
- ne trebuie o persoana care cunoaste produsele ce urmeaza a fi fotografiate si poate inlocui rapid un produs cu defecte;
- calitatea fotografiilor este aceeasi ca si in cazul in care veniti cu produsele la studioul foto;
- produsele trebuie pregatite si depozitate (de preferabil in ordine) langa locul unde vom instala studioul foto;
- produsele trebuie sa fie curate, sa nu fie deteriorate si sa nu prezinte defecte majore;
- este bine sa facem o lista cu toate produsele ce urmeaza sa fie fotografiate si apoi sa bifam ce anume am fotografiat deja.
Pretul, durata sedintei foto de produs si fotografiile editate
- pretul mediu este de 50EUR/ora.
- pretul editarii variaza intre 2-10eur/produs in functie de gradul de dificultate;
- durata unei sedintei depinde de numarul de produse si de numarul de fotografii / produs;
- fotografiile selectate vor fi prelucrate avansat (minim 30 min / fotografie).
Pentru mai multe detalii legate de fotografia de produs sau intrebari nu ezitati sa ma contactati.