Fotografii advertising in studio
Fotografia de advertising este denumirea generica a oricarui tip de fotografie ce va fi folosita pentru campanii corporate indoor, outdoor sau online. De cele mai multe ori fotografiile sunt de obicei realizate in studio (ex: studioul nostru Venus Five). Fotografia de produs, fotografia de fashion sau portretele business se pot realiza atat in studio cat si la sediul clientului.
La fotografia de advertising trebuie sa avem grija:
- sa stabilim impreuna brief-ul de agentie, ca sa fim siguri ca avem recuzita dorita: de la fundal la accesorii si imbracaminte;
- sa stabilim mood-ul dorit, pornind de la moodboard si mesaj vom cauta persoanele pe care le vom fotografia, locatia sedintei foto, lumina folosita, imbracamintea modelelor, machiajul, atitudinea acestora etc
- sa discutam cu fiecare persoana implicata brief-ul si sa reconfirmam prezenta acesteia inainte de shooting.
Daca se va realiza in studio fotografia de advertising are urmatoarele avantaje:
- subiectul si fotograful nu sunt deranjati de factori externi pe parcursul sedintei foto;
- avem recuzita si camera de machiaj la discretie;
- se asigura un nivel optim de calitate al luminii: nu exista lumini parazite sau schimbari de lumina (nu intra soarele in nori);
- de obicei, in fotografia de studio, nu exista presiunea timpului (se poate fotografia 24/24);
- este liniste, si, daca este nevoie, se pot face inregistrari audio-video.
Dezavantajele fotografierii in studio sunt:
- fundalurile sunt limitate;
- nu exista recuzita “nelimitata” ca in natura;
- se schimba destul de greu decorurile;
- daca avem de fotografiat produse perisabile este mult mai bine sa le fotografiem la sediul clientului, produsele deteriorate sau cu defecte pot fi inlocuite rapid;
- daca avem de fotografiat produse greu de deplasat este mai comod sa le fotografiem in locatie.
Preturile si durata sedintelor de advertising
- pretul sedintelor fotografiilor de adevertising variaza in functie de proiect intre 500 si 5000eur;
- nu exista durata medie a unei sedinte; sedintele scurte dureaza ~ 1 zi, sedintele lungi pot dura si 2-3 zile uneori chiar o saptamana.
- editarea ulterioara este intre 50-150 eur / fotografie in functie de dificultate si numarul cadrelor.
Fotografia Fashion / Fotografia de Moda in Studio / Locatie
Cand realizam fotografie fashion, focusul este pe articolele vestimentare, nu pe model. Din aceeasi categorie face parte fotografia beauty unde focusul este pe produsul de ingrijire corporala.
La fotografia fashion, de obicei, modelul nu se uita in camera, mai important este modul in care este prezentat articolul vestimentar. Mai mult chiar, modelele cu multa personalitate nu sunt dezirabile deoarece distrag atentia privitorului de la articolele vestimentare.
De asemenea, cand realizam fotografie fashion, postprocesarea pune accent pe obiectele vestimentare/produse, iar modelul trece in plan secund.
Important cand facem fotografie fashion:
- sa avem modele care sa puna in valoare articolele vestimentare;
- daca dorim sa facem un numar mare de fotografii este indicat sa avem cel putin doua modele ca sa putem fotografia in continuu;
- sa nu alegem modele cu personalitate puternica (si sa nu le fotografiem avand expresii extreme) care ar putea face ca articolele de vestimentatie sa cada in plan secund;
- sa fotografiem articolele de vestimentare cele mai reprezentative si fara defecte;
- sa grupam produsele care sunt din aceeasi clasa ca sa economisim timp;
- sa facem fotografii atat la produs in intregime cat si la diverse detalii reprezentative.
Pentru mai multe detalii legate de fotografia de advertising sau intrebari nu ezistati sa ma contactati.